محل لوگو

کتاب صوتی چرا توفیق را توقیف کردند؟


کتاب صوتی چرا توفیق را توقیف کردند؟

«چرا توفیق را توقیف کردند؟» بنابر آنچه‌ مؤلف، عباس توفیق، در پیشگفتار کتاب نوشته «شرح مستند سوابق، ریشه‌ها، علت واقعی توقیف توفیق و اقدامات وسیع پشت پرده‌ی دولت برای خریدن توفیق یا نابود کردن آن است و اقدامات خلاف قانون ننگینی که برای نابودی کهنسال‌ترین روزنامه‌ی فکاهی و طنزآمیز تاریخ مطبوعات ایران صورت گرفت.»

کتاب حاضر بنا به نوشته عباس توفیق، دوران نخست‌وزیری حسنعلی منصور و امیرعباس هویدا تا تعطیلی همه‌ی نشریه‌های توفیق و تعطیلی مؤسسه‌ی توفیق را دربرمی‌گیرد. کتاب همچنین شرح مبارزه‌ی طولانی توقیق علیه همه‌ی اقدامات خلاف قانونی است که منجر به توقیف توفیق شد.

روزنامه‌ی توفیق یکی از جالب‌ترین پدیده‌های اجتماعی ایران بود که در یکی از پرتلاطم‌ترین دوره‌های تاریخ ایران، حدود نیم قرن، با همه‌ی سانسور‌ها و توقیف‌ها زبان مردم شد و از درد و غم مردم سخن راند.

توفیق مستقل از همه‌ی سیاست‌ها و در جنگ و گریز دائم با همه‌ی صاحبان داخلی و خارجی زر و زور و تزویر، با ثبات رأی و قدم و ایمان به حق طی نیم قرن فقط جانب مردم را گرفت و هنگامی که توقیف شد چون کاری باورنکردنی کرده بود در هاله‌ای از افسانه و واقعیت فرو رفت. توفیق نه تنها در تاریخ مطبوعات ایران که در تاریخ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشورمان نیز نقشی غیر قابل انکار داشت.

این کتاب شرح مستند سوابق، ریشه‌ها، علت واقعی توقیف توفیق و اقدامات وسیع پشت پرده‌ی دولت برای خریدن توفیق و یا نابود کردن آن است و اقدامات خلاف قانون ننگینی که برای نابودی کهنسال‌ترین روزنامه‌ی فکاهی و طنزآلود تاریخ مطبوعات ایران صورت گرفت.


مبلغ واقعی 39,500 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 37,525 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 167

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

خرید کتاب صوتی و موبایلی برای ایفون ،اندروید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما